piątek, czerwca 09, 2023

#586 "Malarka wiosennych łąk" – Joanna Szarańska

Tajemniczy, stary dom, piękny ogród, niewielka winnica, szmaragdowy staw, powietrze przesycone zapachem lasu i ziół, błękitne niebo... Maria, bohaterka nowej powieści Joanny Szarańskiej, pokochała urokliwe siedlisko od pierwszego wejrzenia. Zauroczyły ją spokój, sielskość i bliskość natury. Patrząc na otaczające ją piękno, Maria poczuła nieskrępowaną radość, a w opuszkach palców delikatne, dobrze znane pulsowanie. I zapragnęła malować, po wielu tygodniach lęku i twórczej blokady. Czy pobyt w siedlisku rozgoni czarne chmury i przywróci Marii nadzieję? Czy kobieta zdoła ponownie chwycić za pędzel? I jakie sekrety skrywa dom oraz znaleziony na strychu stary brulion?


Bohaterka powieści maluje farbami, a Joanna Szarańska maluje słowami – ożywia miejsca, postaci i uczucia. Dawno już nie czytałam tak urokliwej powieści utkanej z pięknych opisów. Z przyjemnością chłonęłam atmosferę siedliska – wdychałam zapach kwiatów, wsłuchiwałam w skrzypienie schodów i szelest liści, czułam smak porannej kawy i promienie słońca na skórze. Subtelna i wrażliwa proza autorki sprawiła, że z łatwością pokochałam opisywane przez nią miejsca – otuliła mnie zieleń i sielskość. "Malarka wiosennych łąk" to poruszająca historia kobiety, która utraciła nie tylko spokój, nadzieję i wiarę w drugiego człowieka, ale też swoją wielką pasję – i pragnie je odzyskać. Joanna Szarańska z przenikliwością zagląda do kobiecego świata – opowiada o macierzyństwie, samotności, bolesnych wspomnieniach, smutku i życzliwości. I umiejętnie splata historię Marii z chwytającą za serce tajemnicą z przeszłości.




"- Uczucia? Jak można namalować uczucia?
- Na wiele sposobów. Wyrażając to, co tkwi zamknięte w głębi nas"


Powieść Joanny Szarańskiej jest w stanie zachwycić swoim klimatem – czarującymi opisami natury, czułym spojrzeniem w głąb kobiecego serca i fascynującą zagadką z dawnych lat. Otrzymaliśmy nastrojową opowieść o miłości, zdradzie, pasji, ludzkiej życzliwości i nadziei. O związku człowieka z naturą, wewnętrznej sile i życiu w jego przeróżnych odcieniach – o tańczeniu w deszczu i codziennej uważności. Pięknie napisana, subtelna, refleksyjna powieść – początek nowej obyczajowej serii. Cudownie spędziłam czas i polecam. Jestem przekonana, że książka, w której "nadzieja ma kolor wiosennej łąki" oczaruje was równie mocno.















* Współpraca barterowa z Wydawnictwem Czwarta Strona.

Data wydania: 31 maja 2023
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Cykl: Leśne pejzaże (tom pierwszy)
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 408
Moja ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © w ogrodzie liter , Blogger