czwartek, kwietnia 14, 2022

#465 "Odkąd cię poznałam" – Klaudia Bianek

Opowieść o latach, które zostały odebrane i których nie można już odzyskać. O pozornym szczęściu, za którym kryją się samotność i pustka. O życiu w cieniu bolesnych wspomnień, traumie, zagubieniu i długiej walce o sprawiedliwość. O potrzebie czułości, uzdrawiającej sile miłości i odwadze – by walczyć o szczęście i lepszą przyszłość. O uczuciu, które rozkwita nieśmiało na gruzach, dając nadzieję na nowy początek...

On przeszedł przez piekło. Spędził za kratami dwie dekady odsiadując wyrok za zabójstwo, którego nie popełnił. Wyjście z więzienia wcale nie oznacza końca koszmaru. Ona, żona i dziennikarka, postanawia opowiedzieć historię niesłusznie skazanego mężczyzny. Praca nad reportażem staje się początkiem dużych zmian. Między Kamilem i Agatą niespodziewanie rodzi się uczucie. Czy mężczyzna z traumatyczą przeszłością i kobieta uwikłana w nieszczęśliwe małżeństwo mają szansę na nowy początek? Czy dwa zranione serca mogą wzajemnie się uleczyć?

"Bo lata, które mi odebrano, pokazały, że nic nie jest nam dane na zawsze"

"Odkąd cię poznałam" to druga (i ostatnia) część dylogii Nieobojętność – serii, która zaskoczyła mnie pozytywnie, zarówno nietypowym kryminalnym motywem, jak i psychologiczną głębią, dojrzałością, autentycznością emocji i niezwykle przenikliwym wglądem w wewnętrzne przeżycia bohaterów. Klaudia Bianek wykorzystuje naprzemienną narrację, dzięki czemu otrzymujemy dwie perspektywy, dwa wielowymiarowe portrety i dwie indywidualne historie, które splatają się w jedną. Czytelnik ma wrażenie, że niemal siedzi w głowie Agaty i Kamila, wspólnie z nimi odbywając poruszającą i intymną podróż przez wspomnienia, uczucia i pragnienia. Druga część serii to prawdziwa eksplozja talentu Klaudii Bianek – jeszcze więcej silnych emocji, trudnych decyzji i zaskakujących momentów. Jest dużo bólu, mroku i smutku, ale też nadziei, bliskości i ciepła. Ta książka porusza do głębi – wywołuje łzy smutku i szczęścia, chwyta pokrzepiająco za rękę i skłania do przemyśleń na temat miłości, sprawiedliwości, przebaczenia, zaufania i skomplikowanych ludzkich losów. Jestem pod wrażeniem pracy, którą wykonała autorka – począwszy od wątku kryminalnego, przez warstwę emocjonalną i psychologiczną, aż po wymiar społeczny i indywidualny. Niezwykle pojemna treściowo, intensywna i słodko-gorzka historia – pięknie rozwinęła się w drugiej części serii. "Odkąd cię poznałam" sprawiła, że kawa w kubku zrobiła się zimna, słońce za oknem zaszło, a ja nadal kompulsywnie przewracałam strony – zastygałam w żalu i smutku, uśmiechałam się, czułam drżenie serca i łzy pod powiekami. Historia Agaty i Kamila zostanie ze mną na długi czas. Czytajcie, warto.







* Współpraca barterowa z Wydawnictwem Czwarta Strona.


Data wydania: 13 kwietnia 2022
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Seria: Nieobojętność (część druga)
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 344
Moja ocena: 5,5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © w ogrodzie liter , Blogger